
Okazuje się często, że duże nakłady na utworzenie nowej firmy to niekoniecznie najlepsza recepta na odniesienie sukcesu w tej dziedzinie, chociaż z drugiej strony każdy biznes, przynajmniej na początku swojego działania, powinien być odpowiednio doinwestowany, przynajmniej jeśli chodzi o zakup podstawowych instrumentów biznesowych i zainwestowanie odpowiednich środków finansowych w odpowiednio ukierunkowana reklamę. Jednak same pieniądze to nie wszystko, liczy się wcale nie mniej pomysł na biznes, czyli innymi słowy – znalezienie na rynku pewnego rodzaju luki, zapotrzebowania czy to na dany produkt, który można wyprodukować, czy też na konkretny rodzaj usługi, jeżeli nasza firma jest typowo usługowa. Czerpać pomysły na własny biznes można na zasadzie obserwacji rynku, sprawdzania, chociażby na przykładzie rozmów z naszymi znajomymi, w jakiej dziedzinie odczuwają oni brak pewnych rodzajów produktów czy usług, co chcieliby poprawić w już istniejących usługach. Można też śledzić fora internetowe, bowiem często ludzie opisują swoje problemy z dotarciem do danych produktów, opisując na przykład, jakie elementy można by zmienić w danym produkcie. Wszystkie te informacje mogą okazać się bezcenne, bo to przecież tworzy popyt – a celem nowo powstałej firmy jest zaspokoić dane potrzeby konsumentów.