Marketing szeptany w biznesie

Marketing szeptany w biznesie

Coraz więcej polskich przedsiębiorców docenia tzw. marketing szeptany. Na czym on polega? Generalnie są to działania mające na celu dotarcie do klienta za pomocą bezpośredniego przekazu ustnego, dyskusji czy opowiadania. Marketing szeptany ma z założenia charakter nieformalny i spontaniczny. Ktoś przekazuje opinie o naszej firmie czy marce jak gdyby mimochodem. Zasłyszana w ten sposób przez kogoś rekomendacja może go skłonić do kupna naszego produktu czy skorzystania z naszych usług. Sami z pewnością wielokrotnie przekonaliśmy się, że opinia rodziny czy znajomych była dla nas cenniejsza i wiarygodniejsza niż reklama. Przykłady realizacji marketingu szeptanego możemy też spotkać na przykład w salonie kosmetycznym czy fryzjerskim, kiedy pracownicy podczas wykonywania usług rozmawiają między sobą o produkcie jakiejś konkretnej marki. Z marketingiem szeptanym mamy też do czynienia w Internecie, gdzie specjalnie zatrudnieni liderzy opinii kreują na forach internetowych czy portalach społecznościowych pozytywny wizerunek danej marki. Niektórzy specjaliści twierdzą, że ten marketing szeptany jest nieetyczny, zwłaszcza gdy rozprzestrzenia treści negatywne. Można przecież dążyć nie tylko do wypromowanie pozytywnego wizerunku własnej marki, ale także do zniszczenia dobrej opinii o konkurencji.

[Total: 1    Average: 4/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.