Kim są ludzie z HR?

Kim są ludzie z HR?

Dziś w biznesie możemy spotkać coraz więcej stanowisk o angielskojęzycznej nazwie. Najczęściej zastępują one swojsko brzmiące nazwy, by budować prestiż danego stanowiska. Ale wykorzystywane są też do nazywania zupełnie nowych zawodów. Jednym z takich nowych określeń jest Human Resources czyli zarządzanie zasobami ludzkimi. Kiedyś zajmowały się tym „kadry”. Dziś rola „kadrowca” ewoluowała do roli „specjalisty HR”. Czym się taki specjalista zajmuje? Jego praca polega na tworzeniu strategii zarządzania zasobami ludzkimi, koordynowaniu i prowadzeniu działań związanych z prowadzeniem spraw pracowniczych czy dbaniu o aktualizację danych personalnych. Jego praca może też dotyczyć jednego konkretnego działu np. rekrutacji, prowadzenia szkoleń czy systemu wynagrodzeń. Tak jest przeważnie w dużych korporacjach. Tam istnieje też stanowisko HR Generalisty, który odpowiedzialny jest za całość procesów HR-owych w firmie. Dla obu tych stanowisk jest jednak charakterystyczny brak posiadania podwładnych. W obu przypadkach ważne jest posiadanie bogatych zdolności interpersonalnych, umiejętność pracy w zespole, umiejętność podejmowania decyzji i samodzielność. Osoba zajmująca stanowisko HR Specjalisty może awansować na HR Generalistę, pod warunkiem że bardzo dobrze wyspecjalizowana jest w 2-3 wąskich obszarach HR. Z kolei HR Generalista może awansować na HR Menadżera.

[Total: 1    Average: 5/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.