
Kaizen w biznesie jest metodą, która opiera się na ciągłym doskonaleniu i podnoszeniu jakości pracy. Zgodnie z tą filozofią dobrej zmiany, wszystko co dzieje się w przedsiębiorstwie jest wspólną sprawą, leżącą w interesie każdego pracownika, przez co praca w zespole staje się niezwykle ważna i cenna. Kaizen pozwala na podejmowanie ważnych decyzji biznesowych na podstawie faktów, nie zaś suchej teorii. W celu wprowadzenia dobrej zmiany w firmie, koniecznym jest rozsądne sprawdzenie wszelkich etapów pracy i określenie, w jaki sposób można tą pracę ułatwić bądź usprawnić. Niezwykle często zdarza się, że propozycje na dobrą zmianę wychodzą od pracowników niskiego szczebla, którzy doskonale znają specyfikę wykonywanych przez siebie czynności i mają sposób na to, by skrócić czas wykonywania jakiejś czynności, sprawić, że stanie się ona łatwiejsza bądź wykonanie jej będzie o wiele sprawniejsze. Kaizen w biznesie jest niezwykle często spotykany i chętnie wykorzystywany przez wszelkie przedsiębiorstwa, którym zależy na rozwoju firmy, ograniczeniu marnotrawstwa, a także jeszcze efektywniejszej pracy osób zatrudnianych. Dzięki temu praca w takim przedsiębiorstwie staje się jeszcze łatwiejsza.