Jak firmy rekrutują

Jak firmy rekrutują

Każda, nawet najmniejsza firma, która rekrutuje pracowników, zaczyna od sprecyzowania wymagań na określone stanowisko. W ogłoszeniu często pojawiają się informacje o wykształceniu, umiejętnościach, które potencjalny pracownik powinien posiadać. Takie ogłoszenia spotyka się na lamach prasy, w internecie, ewentualnie firma przesyła oferty bezpośrednio do urzędu pracy. Duże firmy, o ustalonej renomie, publikują oferty na własnych stronach. Bardzo często jest tam też dostępny formularz, który należy wypełnić, by w ogóle brać udział w procesie rekrutacyjnym. Na pewno dołącza się też CV i list motywacyjny. Na każdą taką ofertę jest mnóstwo odpowiedzi, które są skrupulatnie przeglądane i selekcjonowane. Na każde takie podanie poświęca się około piętnastu sekund. To te sekundy tak naprawdę decydują, czy dana osoba ma w ogóle szansę pracować w konkretnym przedsiębiorstwie. Wybrane osoby zostaną zaproszone na rozmowy kwalifikacyjne. Często decydują one o przyjęciu do firmy. Specjalistyczne przedsiębiorstwa mają bardzo jasno sprecyzowane kryteria przyjęć. Szukają osób o konkretnych umiejętnościach i kwalifikacjach. Podczas rozmów, które często prowadzi psycholog pracy, są zadawane dość specyficzne pytania, które pozwalają wybrać właściwą osobę. Po takim sicie rekrutacyjnym pozostaje tylko podpisanie umowy o pracę.

[Total: 1    Average: 4/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.