
Szukanie pracy to czasem bardzo długotrwały proces. Wiele osób rzuca się od razu w poszukiwania, niestety wiele osób robi to bezmyślnie. Pracy musimy poszukiwać z głową i rozsądnie. Przede wszystkim na początek warto się zastanowić jakie mamy kompetencje, jaką prace moglibyśmy wydobywać. Po takim przemyśleniu wtedy zabierajmy się do poszukiwania ogłoszeń. Nie odpowiadajmy na wszystkie ogłoszenia, tylko te zgodne z naszymi oczekiwaniami i naszymi kompetencjami. Bardzo często pracodawcy już w ogłoszeniu opisują dokładne oczekiwania wobec kandydatów, obowiązki i charakter pracy. Niektóre ogłoszenia, zwłaszcza w prasie są krótkie i lakoniczne. Warto również popytać wśród znajomych. Praca z polecenia jest wygodna dla obu stron i pracodawcy bardzo często właśnie w ten sposób poszukują pracowników, gdyż wówczas wiedzą, kim jest przyszły pracownik kiedy ktoś za niego poręcza. Jeżeli przez długo czas nie możemy znaleźć pracy, może warto pomyśleć o tym żeby się przekwalifikować. Czas kiedy jesteśmy be pracy można właśnie na to poświęcić i wybrać się na kurs, szkolenia czy studia. Ciągły rozwój, inwestycja w swoją wiedzę jest opłacalna a szefowie doceniają takich pracowników. Droga do znalezienia dobrej pracy być może być trudna, ale warto być wytrwałym w poszukiwaniu najlepszej posady.