
Etyczne postępowanie przedsiębiorcy dotyczy nie tylko kontrahentów, klientów i partnerów biznesowych, ale powinno dotyczyć również pracowników. Nie zawsze tak jest, bo jesteśmy świadkami takich sytuacji, kiedy przedsiębiorca chce się szybko i za wszelką cenę wzbogacić, zapominając o właściwym postępowaniu względem pracowników, których zatrudnia. Takie nieetyczne postępowania dotyczy czasami zatrudniania „na czarno”, wypłacania zaniżonych pensji, przekraczania czasu pracy bez stosownego wynagrodzenia albo innych tego typu działań. Pracodawca musi sobie zdawać sprawę, że tego typu postępowanie jest nie tylko niewłaściwe, ale i w ostatecznym rozrachunku godzi w interes pracodawcy. Uczciwe postępowanie procentuje. Nie oznacza to oczywiście, że pracownik może robić wszystko, co tylko mu się podoba. Nie, powinien on spełniać realnie stawiane mu żądania. Pracownik, o którego się dba, który jest wynagradzany stosownie do swojego zaangażowania, który ma poczucie funkcjonowania w przyjaznym choć wymagającym środowisku, na pewno będzie czuł się związany z konkretną firmą i będzie pracował na rzecz jej rozwoju. Takie perspektywiczne myślenie pracodawcy da efekty w długofalowym rozwoju firmy. Inaczej nie tylko nie przyłoży się do pracy, ale skorzysta ze wszelkich możliwych okoliczności, by pracować bez należytego zaangażowania, tyle tylko, ile od niego się wymaga.