
Polacy coraz bardziej przekonują się do prowadzenia działalności biznesowej za pośrednictwem Internetu. Rynek ten dynamicznie rozwija się w Polsce. Do 2015 r. będzie on, według szacunków specjalistów, należał do najbardziej znaczących dla gospodarki. Największą popularnością wśród osób prowadzących internetowy biznes cieszy się sprzedaż internetowa. Popularne jest także prowadzenie usług informatycznych, księgowych, udzielanie korepetycji, pisanie prac, prowadzenie blogów itd. Zarabiać można na reklamach umieszczanych na portalach i na przykład na blogach. To, jakie zyski uda się wypracować, zależy od pomysłowości, zaangażowania i pracowitości. Na reklamach zarabia się wg różnych obliczeń, np. biorąc pod uwagę: czas emisji reklamy, liczbę kliknięć i wyświetleń reklamy, prowizje ze sprzedaży. To, jakie stawki uda się otrzymać, zależy od jakości witryny, tematyki oraz przełożenia na faktyczną sprzedaż, jaką uda się uzyskać reklamodawcy dzięki danej reklamie. Popularne są także reklamy rozliczane na efekt. W tym przypadku za każdego zainteresowanego produktem klienta, który zostawi swoje dane kontaktowe, właściciel witryny otrzymuje prowizję. Tego typu sprzedaż rozlicza się na ogół procentowo, w zależności od wartości, jaką ma dany produkt czy usługa. Najlepiej opłacana jest branża produktów finansowych.