
Każda firma, przedsiębiorstwo to nie tylko hale, biura, maszyny czy urządzenia – to również ludzie, którzy tam pracują i tworzą określone produkty. Dlatego też prowadząc firmę nieodzowne jest dobranie sobie odpowiednich współpracowników, ludzi, którzy będą kreować rzeczywistość i wypracowywać określone, wymierne zyski dla firmy. W tym momencie wyłania się postać specjalisty jakże ważnego w każdym przedsiębiorstwie, a więc osoby, która będzie zajmowała się doborem kadr w naszej firmie – taka osoba to kadrowa lub kadrowy, jeżeli zajmuje się tym mężczyzna. Dawniej w firmach w ogromnej większości państwowych zatrudnianie nowych pracowników odbywało się niekoniecznie na zasadzie fachowości czy przydatności dla firmy, bardziej były preferowane przy zatrudnianiu koligacje czy znajomości. Obecnie jednak w sytuacji, gdy 70 procent wszystkich zatrudnionych pracuje w firmach prywatnych, dobór pracowników odbywa się wyłącznie na zasadzie fachowości i rzeczywistej przydatności takiego pracownika dla firmy, bo przecież żaden pracodawca nie będzie dopłacał z własnej kieszeni do pracownika, który pracuje nieefektywnie i nie generuje dla firmy zysku na określonym, pożądanym poziomie. Tak więc odpowiednia osoba zajmująca się kadrami gwarantuje znalezienie i zatrudnienie pracowników o odpowiednim poziomie wiedzy, doświadczenia, chętnych do wykazania się wielkim zaangażowaniem w danej firmie.