
Czasy kryzysu wiążą się nieodmiennie z sytuacją stagnacji gospodarczej poszczególnych krajów czy nawet recesji, a więc ujemnego wzrostu produktu krajowego brutto. To z kolei wiąże się z mniejszą produkcją, zmniejszeniem się ilości osób korzystających z różnego rodzaju usług, nieuchronne jest też powiększające się bezrobocie, co możemy obecnie obserwować nie tylko w naszym kraju, ale praktycznie w całej Europie. Pracownicy, którzy utracili pracę w wyniku na przykład redukcji zatrudnienia w firmach, z uwagi na mniejsze zamówienia i produkcje, znajdują się w bardzo trudnej sytuacji. Powstaje w takim momencie pytanie, czy założenie własnej firmy w czasie właśnie kryzysu gospodarczego i finansowego ma szanse na powodzenie? Jak wskazują analitycy rynku pracy, jest to rzeczywiście trudny czas na założenie firmy, bo przecież ludzie mają coraz mniej pieniędzy, korzystają w mniejszym zakresie z wszelkiego rodzaju usług, a więc małe są szanse na to, że taka nowa na rynku firma zdobędzie rzesze klientów, których trzeba będzie przecież czymś skusić, a więc być o krok przed konkurencją. Dlatego też decydując się na założenie firmy w czasie kryzysu należy starannie przemyśleć taki krok, rozważyć wszystkie za i przeciw, sprawdzić swój biznesplan, jakie daje szanse powodzenia na przetrwanie danego biznesu w trudnych czasach.